Team Vangnedt
De roots van Eric Kole zijn geworteld in de afval- en logistiekbranche. Als kind groeide hij op met transport en afvalinzameling door het transportbedrijf van zijn vader. Eerst meerijden op de vrachtwagens en later zelf achter het stuur om het vak vanaf de basis te leren. Als vanzelfsprekend sloot de studie ook helemaal aan bij de roots: hbo Logistiek en Economie.
In 1989 is Eric daadwerkelijk aan het werk gegaan in het familiebedrijf en heeft zich vooral toegelegd op de planning van Kole Milieu, de automatisering en de kwaliteitszorg. Een jaar na de verkoop van de afvaltak aan BFI (later SITA en tegenwoordig SUEZ) heeft Eric in 1996 de overstap gemaakt naar deze multinational. Als vestigingsmanager is Eric jarenlang verantwoordelijk geweest voor de inzameling van huishoudelijke en bedrijfsafvalstoffen in Zeeland. Hij onderhield de relaties met de grote industrieën, bedrijven en overheidsinstellingen in de kustprovincie. Kroon op het werk was een PPS-constructie met de gemeente Kapelle.
Na gestart te zijn met zijn eigen bedrijf is Eric in contact gekomen met Vangnedt van Jan Wieger de With. Dat heeft geleid tot een zeer plezierige samenwerking van twee jaar, waarin Vangnedt zich verder heeft kunnen ontwikkelen. De ervaring en kwaliteiten van Jan Wieger en Eric bleken elkaar uitstekend aan te vullen. Beiden zagen veel mogelijkheden en kansen om Vangnedt verder uit te bouwen en positioneren. Op basis hiervan hebben de heren besloten om Vangnedt per 1 januari 2019 samen voort te zetten.
Oprichter Jan Wieger de With is in 2012 voor zichzelf begonnen. Hij zag in dat gespecialiseerde recyclingbedrijven moeite hadden om hun sales goed in te richten en dat overheden/klanten deze nichespelers niet wisten te vinden. Deze stakeholders worden via Vangnedt bij elkaar gebracht.
Vanaf begin jaren 90 is De With actief in de recyclingbranche. Na de hbo Commerciële Economie was deze stap in de ‘afvalwereld’ geen bewuste keuze maar meer een kwestie van er per ongeluk in rollen, want wie wil er zo vanuit de schoolbanken het afval in? Snapt u?
Gestart werd als management-trainee bij een papierfabriek, die net diverse oud-papier bedrijven had overgenomen. De directeur van de oud-papierdivisie zei destijds bij het sollicitatiegesprek letterlijk: “Jan Wieger, als het oud-papiervirus je eenmaal echt te pakken heeft, dan laat het je nooit meer los”. Destijds was dat moeilijk te begrijpen, maar bijna 30 jaar verder blijkt dat hij gelijk heeft gehad.
In zijn carrière heeft De With zo’n beetje de hele afvalbranche doorlopen. Veelal in commerciële managementfuncties en bijna altijd op het snijvlak van enerzijds publiek/politiek en anderzijds privaat/commercieel. Het combineren van en omgaan met deze twee werelden heeft hem altijd gefascineerd. Ervaring die nu wordt ingezet t.b.v. Vangnedt en haar partners.
Sinds 2018 is Marjan Mulder parttime werkzaam binnen Vangnedt. Haar werkzaamheden bestaan met name uit secretariële en administratieve taken, het maken van afspraken, organiseren en onderhouden van elektronische bestanden.
Vanaf juli 2022 is Davina de Wilde-de Jonge het team komen versterken. Na de Master Strategy and Innovation aan de Rijksuniversiteit Groningen is ze na een periode in het buitenland weer neergestreken in Zeeland. Duurzaamheid heeft altijd hoog in het vaandel gestaan en ze is blij dat ze nu binnen Vangnedt hier haar steentje aan kan bijdragen.
Zij zal zich voornamelijk bezig houden met de aanbestedingen en is ook verantwoordelijk voor de marketing en het relatiebeheer.
Sinds januari 2023 is Vivian erbij gekomen op ons kantoor in Goes.
Meer dan 25 jaar is zij werkzaam geweest in de watersportbranche en heeft vervolgens de overstap gemaakt naar de openbaar vervoersbranche, en dan met name de projectadministratie.
Eigenlijk geheel onverwachts is zij met Eric en Jan Wieger in contact gekomen, waardoor ze nu het team bij Vangnedt mag komen versterken.
Haar werkzaamheden vallen ook onder de commerciële binnendienst, maar dan met name de financiële administratie.